Veel traditionele autofabrikanten verkopen hun elektrische modellen met enorme verliezen (ze bouwen er niet voldoende). Ze verkopen je daarom liever een brandstofmodel of desnoods een hybride. Die hebben meer onderhoud nodig, dus dat is ook lekker voor hun dealers. Vandaar dat die dealers ook niet staan te springen om u een elektrische auto te verkopen. Bij ECAR zijn wij erin gespecialiseerd, wij zien de voordelen wél en we hanteren aantrekkelijke prijzen. Daarom blijft het bij ECAR wél druk.
Nu weten we dat een kat in het nauw rare sprongen maakt. Dat blijkt wel toen een topman van BMW, de productiechef, met het voorstel kwam om EV-rijders privileges te geven ten opzichte van mensen met een brandstofauto. (bron) Een beetje zoals dat in Noorwegen gebeurde.
Steeds meer autobouwers zitten in hun maag met hun toekomstplannen voor de elektrische modellen. Al stelt de topman van BMW dat hún aanpak goed uitpakt omdat het volop op diverse aandrijflijnen inzet, ook BMW wil liever nog meer (elektrische auto’s) verkopen. Immers, alleen Tesla en een enkele Chinese fabrikant verdienen aan hun elektrische auto’s; alle anderen moeten er soms enorme bedragen op toeleggen. Ze bouwen er gewoon te weinig om winst te kunnen maken. BMW’s productiechef Milan Nedeljkovic stelt nu voor om elektrische auto’s aantrekkelijker te maken door bijvoorbeeld exclusieve toegang tot stadscentra, gratis parkeren of een speciale rijstrook op de snelweg. Als je in de file voortdurend ingehaald zou worden door elektrische auto’s, zouden veel mensen zeker overwegen om over te stappen, zo stelt hij. Dat gaat natuurlijk nooit lukken, politiek niet maar ook niet qua acceptatie door andere automobilisten die dit klassejustitie zullen vinden. Maar het is een mooie reden om weer een keer in de publiciteit te komen, nietwaar?
Kijk op onze nieuwsberichten pagina voor meer actueel nieuws.